~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Sunday, January 15, 2012

[FEELING L.E.B.I.H]


morning sayanggggg.....

mata x ngantuk lagi nih......tetibe tringatkan sesuatu....cepat2 bukak belog tersayang..... xkira...nak update jugak....


hari-hari dok emo dengan rumate.....asyik2 pasal benda yg sama....alahai nasib2.....sabar je lah ye...




okey....sekarang ni....fokus hok ni pulak...........>>







mungkin semua ni petunjuk untuk masalah yang aku sedang alami sekarang ni.... Alhamdulillah....mungkin ini jawapan dari Allah....



alkisahnya begini....aku melepaskan tekanan di dalam salah satu 'social networking'....yg bunyinya begini....


"bodohkah aku membiarkan hatiku terus hanyut bersamanya??
walaupun aku tahu aku x mungkin bersamanya....
tapi....hari-hariku x bermakna tanpa dia di sisi.....


aku sayangkan dia...
wahai hati...sanggupkah engkau bertahan??
walaupun engkau akan menangis kemudian??"

#cintaitutakbolehdipaksa#



selang beberapa saat....aku terpandang satu post dari seorang kenalan....
ya Allah!....inilah jawapan untuk semua persoalan aku tadi.....yg berbunyi....



"Mencintai seseorang itu adalah hak kita, namun memiliki seseorang yg kita cintai tanpa ikatan sah dan halal itu bukan hak kita. Jangan pernah TAKUT untuk melepaskan sesuatu yg belum berhak kita miliki. Dia pasti akan kembali seandainya Allah menjadikan dia untuk kita miliki atau Allah akan menggantikannya dengan yg jauh lebih baik. Jangan pernah takut untuk kehilangan sesuatu yg BUKAN hak kita...."



ya.....dan sekarang.......aku baru tersedar........aku harus kuat melawan perasaan ini....aku perlu yakin pada janji-janjiMu ya Allah....



kadang-kadang seseorang tu akan mencuba sedaya upaya untuk tidak menggoreskan hati dan perasaan temannya.......owes think positif okey!!!!
dan kadang-kadang.....kita ni yg x faham2.........orang dah bagi hint....tp kita yg x sedar2!!! (Feeling lebih!....)






nah.....amik kaw!!!!







lagi x faham2 ka????????......................................



dan.....penah korang dengar orang cakap macam ni???
"weh........pergi amik cermin.......cerminlah diri tu sikit weh....."
sob....sob........sungguh kejam okey........(sambil pegang cermin...huuhuuu)





okey....enough......!!!



::belom puas bershopping untuk menghabiskan voucer...xlupa juga aku hadiahkan Quran untuk my mom.....dan buku2 ilmiah yg lain....::



mood: dah x sabar2 nak balik!!!!

No comments:

Post a Comment