~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Saturday, January 7, 2012

[PERINDU C.I.N.T.A ABADI]

"Rabiatul Adawiyah....serikandi yg tercipta..sungguh agung pengabdianmu...kau berjaya menjadi iktibar....."


dalam keasyikan melayan lagu dendangan In-Team ni...hati aku terdetik nak kenal...sape sebenarnya si pemilik nama yg cukup indah ini....
alhamdulillah...bila search kat incik G...aku dapat jawapan utk persoalan aku tu...



:)


sedikit sebanyak, aku dapat kenal sape dia si Perindu Cinta Abadi ni....
terasa kerdilnya diri ini dan x layak rasanya untuk dibandingkan dengannya...
Allahmdulillah....syukur dengan ciptaan Allah ini...
Allah menciptakan beliau untuk menjadi teladan pada semua kaum Hawa...

.
.
.
.
.
.
.

Biar waktu yang akan membuktikan...
bahawa tiap langkah yg telah dipijakkan..
tiap titisan darah dan keringat yg telah dialirkan...
tipa jiwa yang telah melayang...
akan sampai pada satu keadaan..
dimana keadilan adalah nadinya,
kesejahteraan adalah nafasnya,
kebijaksanaan adalah sifatnya,
dan redha Sang Khalik adalah tujuannya...

Tuhanku,
apa-apa saja yg Kau berikan kepadaku di dunia ini..
maka berikanlah kepada musuh-musuhMu..
serta apa-apa saja yg hendak Kau berikan kepadaku di akhirat kelak,
maka berikanlah kepada sahabat-sahabatMu...
sebab Engkau saja cukuplah bagiku...



(Rabi'ah binti Ismail al-Adawiyah)
-Perindu Cinta Illahi-





mampukah kita menjadi seperti Rabiatul Adawiyah ini???
mengutamakan cinta kepada Allah melebihi cintanya kepada manusia dan ciptaan Allah yg lain...


wahai sahabat...sama-samalah kita renungkannya....
dan
sama-samalah kita cuba untuk mengenali kekasih Allah seperti ini...

No comments:

Post a Comment