~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Saturday, January 14, 2012

[KEIKHLASAN C.I.N.T.A]






adakah anda...anda....dan anda semua tahu maksud ikhlas dalam cinta beerti kebahagiaan si dia adalah kebahagiaan kita jugak???

semua orang mampu bercinta dan dicintai....tetapi x semua orang mampu mencintai dengan ikhlas...ikhlas dalam mencintai seseorang tanpa mengharapkan balasan...

contohnya...
seorang lelaki setia menunggu teman wanitanya yang meninggalkannya tanpa sedikitpun rasa marah di hati...malah lelaki itu mendoakan kebahagiaan wanita yg dicintainya....


mungkin ramai yang menganggap keihklasan sebagai suatu yg bodoh..
ada bezanya antara bodoh dalam mencintai dengan sebuah keikhlasan...
ikhlasnya cinta bermakna kita menerima kelemahan pasangan kita seadanya...
ikhlasnya cinta beerti kita mencintainya tanpa mengharapkan apa-apa balasan...
tapi....aku....dan anda semua ni hanya manusia biasa...
susah kan kalu kita x mengharapkan seseorang membalas cinta kita, kan??

(ye la....xnak la nanti di anggap bertepuk sebelah tangan...kita beria-ria sayangkan dia...tp dia x sayang kat kita pon...)


seseorang tu dianggap ikhlas kalau dia sanggup lepaskan kekasihnya pergi dengan orang lain semata-mata nak tengok kekasihnya bahagia.....walaupun dalam hati...masyaAllah....
(Tuhan saja yg tahu....(+_+)... )
.....................................................................itu adalah KEIKHLASAN.....
mungkin dia sedar yg dia x mampu nak bahagiakan kekasihnya...
lalu dia redha dan pasrah melepaskan orang yg dia sayang pergi....
x ada sikit pun dendam dalam hati dia....
adakah kita begitu??? sanggupkah kita??? boleh ke kita jadi macam tu???

okey....aku bagi contoh yg lain....
sekiranya kekasih korang ada orang lain selain korang....ape yg korang akan buat??? berebut??? biarkan saja??? guna plan 'B'??? jeng..jeng..jeng....
owh.....memang sangat berat kes ni...lebih berat dari mengangkat sebiji lesung batu..hihi...tambah2 lagi dah lama korang berkawan dengan si dia tu....aduh...lagi la frust kan....tapi kena ingat......CINTA TAK BOLEH DIPAKSA......kalau orang dah x suka....nak buat camana kan....kan....kan......
samalah jugak kalau korang admire pada seseorang tu......(sape-sape je lah...hihi)......korang tahu korang langsung xada chance dengan dia....(peluang tipis...xsampai 15% pon..) ape korang akan buat??? lupakan aje??? still nak luahkan pada dia??? pendamkan aje??? doakan dia bahagia??? padahal korang dah tangkap cintan cintun ngan si dia tu.......mesti frust kan......
em.....apa2pun.............sabor aje lah......




REDHA itu IKHLAS


PASRAH itu MENYERAH






x apa lah....mungkin aku belum cukup ikhlas pada orang yg aku sayang...insyaAllah...aku akan cuba....selama ni pun aku pasrah....melepaskan seorang demi seorang...walaupun aku sayangkan dia....biarlah dia bahagia dengan hidup dia...aku akan cuba redakan dendam dalam hati ni....
tapi.....kadang2 aku terfikir....sampai bila nak mengalah dengan semua ni?? atoi....lemah sungguh pendirian aku kan.....(aku kena kuat!!! go go power!!!..hihihi)
dan kali ini, andai dia bukan untukku....aku sedia untuk lepaskan dia.... (sedih x yah dok citer ar....sob...sob...huhu)



jangan cintai seseorang setinggi langit, kerana langit bisa runtuh...

jangan cintai seseorang sedalam lautan, kerana lautan bisa surut...

jangan cintai seseorang sebesar dunia, kerana dunia bisa hancur...

cukuplah cintai seseorang seujung kuku, walau kecil, walau selalu dipotong, ia akan selalu tumbuh....









::awak....terima kasih kerana menjadi teman yg setia pd sy.....::

----------------------------berdoa dan terus berdoa...insyaAllah jodoh kita akan tiba...





..........................sayonara............................


No comments:

Post a Comment