~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Friday, October 29, 2010

BANJIR VS. A.K.U

hai......kembali lagi dalam rancangan....jgn bangun tidur lagi...hehehe....(ade ke mcm tu lak..)

nk tahu x...actually....bnyak citer menarik yg aku nk share lam ni..kalu diikutkan hati..tiap2 ari aku nk mngarang lam belog aku nih...tp ade je benda yg mnghalang...dah la susah nk login belog ni...dah 3 ari berlalu...bnyak benda yg jadi lam masa 3 ari ni...huh...penat wat part time jaga kedai shawls x abiz ag...ditambah lak ngan masalah tekanan prasaan...hehehe...ayat je lebih... nk dijadikan cerita..(temperature aku dah nek sket ni..hahaha)..aku sungguh kaciwa bila pat gaji...bukan aku x syukur..tp leh fikir ngan logik la...dah la aku keje siang malam...12 jam lak tu..3 ari berturut2.dah la last day keje smpai kul 1a.m...tp bayarannya sungguh mmbuatkan aku kesedihan.. mana taknye..mase mula2 nk offer aku keje..bukan men lg ngan janji manis...janji nk gajikan aku RM3 or RM 4/hour okey...tup2...aku just dapat RM70.00. huh...sungguh tidak kusangka..cempedak jd nangka..huahuahua...jujur aku x puas ati...cube kire kalu x prcaya ckap aku..bukan nk mmbanggakan diri...tp disebabkan keramahan aku ni la..(bajet ramah sgt..hahaha)..aku dpt tarik perhatian customers..smpai aku dpat maki hamun pon ade..al maklum je lah..customers ni mcm2 ragam...terlebih pandai pon ade..tp as a businessmen..xkan kita nk niaga suke..xnk untung..right...so..kena la paham2..dah letak harga abiz murah..pastu nk kata kita B**** lak..mnyampah pon adew...

berbalik kpada citer aku td tu...disebabkan ketidakpuasan hati aku ni..aku pon trus telepon..tp time tu aku x tahu nk ckap ape..just call aje lah..nk tahu kepastian..jawapan yg makcik tu bg mmg sgguh menghampakan..maksud ckap dia tu..mmg itulah gaji yg patut aku dapat..sedeh okey...tp bila aku muhasabah balik...mgkin itu bukan rezeki aku...even sume mmber2 suh aku g tuntut...aku redha..tp kalu aku jumpe ngan laki dia(laki mkcik tu)..aku akan consider utk dpatkan kepastian lg..huhu....mgkin utk bg teguran pd diorg...next time jgn wat mcm tu lg kat org lain..kesian taw..tenaga dah bnyak kuar..masa pon dah bnyak abes just duk kat kedai dia.. bytheway...aku dapat bnyak pngalaman kat situ.. cara2 nk handle org...moment yg aku suke..bila ramai customers yg cam muke aku...(bajet popular..gagaga)...almaklum je la..aku kan peramah..hahaha..ade gak lah benda yg aku x suke...hope bila aku bukak bisnes nant..aku x ulang lg mcm tu..utamakan benda yg paling utama..huhu....

kali ni..aku ade belikan baju untuk adik kesayangan aku...selendang utk my sis..dan tudung utk my lovely mom...i'm sorry mom...itu aje yg ika mampu bg kat mak..ika x sabar nk balik.. nk jumpa mak...tp keadaan x mngizinkan..dah la ngan banjir..jalan bnyak yg tutup...smpai bas pon x nk masuk uum ni...ika kena tunggu sume ni reda dulu..pastu baru ika balik ye..hehehe...
memang banjir kali ni sgt teruk..3 ari ujan x henti2..mana tak banjir..aku arap banjir cepat surut..leh la aku lari balik kejap sbelum exam...aku exam start 13 nov ni....

arap dengan sume dugaan yg aku lalui ni mmbawa seribu hikmah dalam hidupku..arap2 gak aku dapat result yg bagus lam exam nant..
Ya Allah..kuatkanlah hatiku untuk menempuh semua dugaan ni...amin.. (^____^)/

No comments:

Post a Comment