~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Monday, December 12, 2011

[MERONTA R.O.N.T.A]

hooo...hooiiii.....(ala2 M.Daud Kilau)....


hihi.....bukan ape...mukadimah tu biar bersemangat skit...haha...baru dapat feel...
entah feel ape pon x taw....jgn feel nak kentot udah....

arini 24 jam aku ngadap laptop...dan smemangnya aku sngaja nak dera laptop aku ni...
x bg dia tido..huhu...
(duhai laptop...jgn engkau merajok udah ler...kalu nak merajok pon...bagi la aku abiz blajar dulu...huhuu)

aku bukan ape....macam2 yg aku pikir...al-maklum je lah...ujung2 sem ni kan...ngan asaiment lg...
asal off laptop je...semangat nak wat asaiment pon datang...(padahal nak online je lebih) dah kena on balik....hihi....

masalah tol (yg pasti bukan masalah nk bayar tol) bila aku pikirkan pasal lesen motor...tulah...sapa suruh wat last2 minit...(amek kaw!!!) yg jadi masalahnya bila aku x sempat nak buat test JPJ... ayoyo....udah maw ke penamat semester...tp lesennya ngak siap2 juga...

baru skarang aku taw camana rasanya orang yg amik lesen motor....kena belajar gawang2 tangan....pandang kiri kanan....pecut motor.....pastu brekkkkk....(macam mat rempit..hahaha).. bagi aku klakar jgak....orang len serius...tp aku leh gelak2 masa bawak motor...(jangan nanti bila nak wat test JPJ aku gelak2...nahas aku kang....)

tapi aku yg aku xleh lupa....org len xde wat...tp aku ngan kawan aku wat....kami ada plak sesi pergi melawat orang balajar moto...ni padahnya bila x kol orang pejabat tu dulu...eksyen..... kononnya dah 2 minggu..mesti lesen L dah siap...ishhh...semangat tol....pergi2 sana....
"maaf dik...lesen adik x siap lagi..esok baru kami nak apply..mungkin pagi esok baru siap...adik boleh lah balik dulu.."
huh....sabar aje lah...malu gak la....naseb bek cikgu xperli2 kami yang rajin nih...tapi mcm yg aku kata....semangat kami berdua kuat...meronta-ronta jiwa dan raga kami bila tgok orang len belajar motor...padahal kami leh duduk dan tengok...hahaha...lpas dari tu...seminggu kami merajok....xnak g blajar motor...(merajok + malu....)hahaha...


tapi nasib baik gak la...aku ada teman time nak amik lesen ni....xde lah aku terkial sorang2...huhu..neway...lepas ni leh la aku merempit...hohoooooiiii...


itu kisah masalah aku dan motor....hihi...

banyak lagi masalah...
pasal nak survive sebulan lagi kat sini...tu pun pening gak...
kan bagus kalu tiap2 bulan ada income masuk lam bank...tp mai mana plak dh....kalu dh malas keje xde maknanya...hahaha...

uish.....dah panjang berjela-jela ni....dah mcm jendela dah...
sebelum jadi jendela pintu, bek aku tutup dulu jendela tingkap ni...esok sambung lagi...


thanx incik b....moga hari2 bahagia bersamamu akan terus terukir... :)






No comments:

Post a Comment