~cAnTiK~

~FOLLOW ME...~

~AMARAN~

ini blog aku....apa saja yg aku nak tulis dalam ni, suka hati aku lah...kalau tak suka baca, jangan baca...kalau tersakit hati atau terasa hati....bukan tanggungjawab aku untuk mengubati...

sekian,
harap maklum... :)

Monday, May 14, 2012

[NEXT R.E.S.I.P.I]

Selamat bertemu kembali.......


Alhamdulillah....selamat juga aku balik ke rumah dan kembali ke KL dengan selamat....

perjalanan kali ni aku rasa cepat sikit dari biasa....bertolak kul 2...smpai dalam kul 7...ni pon sbb bas tu pusing p hantar orang kat KL Sentral dulu.....tapi kan...ada sorang chinese girl tu cakap, dia pernah naik bas dari KL ke Lumut dalam masa 3 jam je....wah....susah nak caya pon ada....tp dia kata dia naik bas yg aku slalu naik tu...ala, bas Arwana tu la......slalu aku naik, 5-6 jam gak la baru smpai...

kali ni balik kampung memang memenatkan sikit....selalu aku sempat kejar bot kul 3.30 tu....tapi x sempat plak...aku naik bot yang last trip...kul 5....nasib baik adik aku lepak ngan aku kat lumut....makan2....jalan2....kul 5 terus aku blah.....smpai pekan pantai remis dalam kul 6, aku terus serbu ke Billion yg dekat pekan tu.....shopping barang2 nak wat kek....hehe....dalam 50 hengget jugak la aku habis beli barang-barang wat kek tu.....

bila sampai kat rumah, tanpa membuang masa...aku terus siapkan barang2....sebelum tu aku p rumah opah aku dulu....mintak perkakas kek kat makcik aku...hehe....
mula2..aku buat puding karamel dulu....nasib baik menjadi...ayah aku puji sebab sedap katanya...hihi...


ok...next resipi plak....


aku nak buat kek Carrot kat mak aku...hehe...dalam kul 9.30 mcm tu.....duk tgah sibuk2 buat kek..baru aku prasan...aku salah guna mixer....atoi......ni yg akan membuatkan kek aku terbantut.......
aku  pun apa lagi.......terus amik kunci nak p rumah opah aku...smpai mak aku pun terkejut...terlebih berani punya pasal.....last2...mak aku jugak yg kena temankan aku...kikiki....

dengan mata dah xleh nak angkat....aku gagah gak tggu kek tu smpai masak.....bila dah masak...terus aku terjun atas katil....hahaha...

tak abiz lagi sampai situ...lam kepala aku...esoknya pulak aku nak hias kek tu pulak...
semangat punya pasal..kul 7 aku dah terus bangun.....nak kejar masa....takut x sempat...
bangun2 je...aku kemas dapur....pastu terpikir sal baki bahan kek yg dok ada...boleh lg buat sebiji kek....so, kesimpulannya, pagi tu aku bakar lagi sebiji kek guna resepi yang sama....

tengok2 jam dah pukul 11 pagi.....barang2 nak hias kek x cukup pulak....telur dah abis...
pukul 11.30 baru dapat beli telur....agak kelam kabut sikit lah aku masa tu....mana taknye....dok masak nasi lagi....potong ayam lagi..nak wat kek lagi....hahaha..semua aku nak buat....

dah la aku tersilap tengok resepi untuk krim....jadi keras lak krim aku tu...sapu jugak lah jawabnye...tak kan nak buang lak kan...hahaha......apa pun tak boleh!!!
 nasib baik ade buttercup lam peti ais...last2 minit, aku buat krim...warnakan....dan hias....sebenarnya aku nak belajar buat bunga ros guna krim tu....comot2 sikit la....first attempt katakan.....sambil2 tu....aku siapkan barang2 untuk wat ayam masak madu....nyum2...... (sowi la...xde kamera nak snap n tempek kat belog ni)...
masa tu dah pukul 12.30 taw.....time tu memang nampak kekepohan aku.....hahaha...sampai abang long aku tolong hiaskan lebihan krim tu kat kek.......then, siaplah kek untuk HARI IBU.....nasib baik mak aku x bising sebab dia taw aku nak wat kek untuk dia...cuma dia tegur la..."ang x letih ke duk wat itu ini"....aku senyum je la...hehe...


"SELAMAT HARI IBU PN. SITI ISYAH"



dari kul 7 pg sampai kul 1...aku baru stop wat keje....pastu baru nak mandi dan siap2kan barang...bayangkan betapa kelamnya aku time tu....bas kul 3 taw....dan aku perlukan 1 jam untuk pergi ke perhentian bas Lumut....kat pekan pantai xde bas ke KL....(jauh kan.....sabor je la....)
xkesah la aku balik sekejap pun...sampai member aku cakap yg aku membazir duit je...balik kejap je pun....huhu....xpe.....berbaloiiiiiiiiii... :)

memang aku x sempat nak makan apa2....ayam masak madu aku bungkus je...laksa yang makcik aku buat pun aku bungkus je...puding dan kek pun sama....
sampai je kat KL....semua aku sumbat lam peti ais..balik keje jap lagi baru nak melantak...hehe....



sampai je kat rumah....dapat msg dari incik abang........I-City....jommmmmm....



haha....x pikir sal penat dahhhh....terus je onnnnn........hehehe... :)
terima kasih bawak g jalan2....sampai tertidur dalam kete...penat punya pasal...sampai nak bersembang ngan orang lain pun dah x larat.....


-nak kena teruskan diet sebab dah kena tegur la..badan nampak berisi.....x mau...xmau mcm tuuuu!!!!


harini x berapa nak sihat....bangun pagi sakit2 tekak....selsema... :(

ok Bai.

No comments:

Post a Comment